got ya.


love

Valborg och jag ska iväg på middag strax. Synd att solen inte skiner bara, missar kortegen i år men nästen tur det för det är ju bara de första vagnarna som man orkar kolla på! Hörs i morgon.
.
.

Vinrött

Tänkte att jag kunde visa min otroligt snygga symaskin! Det är den enda som fungerar som jag vill, har bråkat med ett antal maskiner innan jag hittade denna pärlan. Passar helt grymt bra in uppe hos mig. Märket är Husqvarna och är mammas gamla.
.
.

30 april 2010

Valborg och är bortbjuden, skall bli mys!
.
Är i skolan nu och har expo, blev klar nu och är riktigt nöjd, slipper komma hit en extra gång och göra klart så blir ledig nästa fredag. Skall möta Emil vid centralen sedan med Anna och Lämna en kanin på mammas jobb. Sedan blir det full rulle.
.
.

Mustang

Trött och slut. Skriver mer imorgon.
.
.

april snart maj

Bilder från Lolita.se

Crocker

Denna jeans jackan gjorde jag om förra våren, den var jätte lång innan och gick ner till knäna. Kapade av den innan fickorna. Blev nöjd med den, men sömmen nedtill blev svår att få rak så "slarv" sydde flera gånger så blev det bra.
.
.

Skrubb

Igår hade jag och Henke filmkväll så ser ut som grisen här, chips och godis överallt.. Plus att det ser ut som grisen själv i resten av min våning. Blir storstädning nu sedan skall jag leta upp saker som jag kan sälja på Kviberg.
.
.
Tröja som jag köpte på Gina tricot igår.

2-8 ->

Lycka!!

26 april 2010

Var i stan idag efter en snabbis i skolan, gick runt där i 30 min på jakt efter en snow slush för vi höll på att dö av törst och så var det sjukt varmt! Köpte också en jacka från Weekday för 350 kronor har egentligen kostat 700 så mycket bra köp var det.
.
.

Städa

Måste få iordning på min garderob någon dag, allt är där det inte skall vara. Pappa skall sätta upp en hylla till och så skall jag måla lite granna där det behövs. Kommer bli bra.
.
.

<3

Tack, tack, tack för att NI finns!
.
.
.

Lindex

Köpte en blus på Lindex nu i veckan, kostade 249 kronor innan och nu 99. Värd att köpa tyckte jag, billigt och bra.
.
.

mmja

Bild från i torsdags när jag och Anna hade lekt mäster kockar, blev grymt gott och kommer lagas fler gånger. Men men, just nu gör jag inget speciellt. Funderar om jag skall dra ut men det får bli när mamma kommer hem för passar hunden just nu. Sjukt skönt väder ute idag iaf!
.
.

igår

Lite bilder från igår
.
.

Militär grönt

Käka kinamat och sedan dra in till stan med Henke! Fixade precis en jacka som jag köpte från jc för 50 kronor för några veckor sedan, har inte varit nöjd med mudden som är längst ner så klippte av den och nu är det mycket bättre. Tror inte jag skall sy in den för det såg bra ut när den inte var det.
.
.

23 april 2010

Skorna blev mina och jag blev grymt hungrig när jag kom hem så det fick bli nudlar! Sitter i solen och gottar mig med Vera!
.
.

Expo

Inspirationen flödar på nu på expo lektionen, har haft en inrednings arkietekt här precis som pratade om sitt jobb, nu är man inte alls sugen på att jobba som det! Haha allt verkade bara vara jobbigt och gav inga pengar. Tur att man har andra planer.
.
.

Shoe

Idag blir det att springa till stan en snabbis efter skolan och köpa ett par skor från din sko, hade en dröm om att dom skulle vara slut överallt och att dom ville att jag skulle äga dom så känner mig tvungen att köpa dom idag.

Stallet

Anna följde med till stallet idag och var lite fotograf.
.
.
Skritta fram
.
Trava fram
.
Galopp
.
Trava av
.
Skritta av

Prickigkorv

Jag är verkligen prickig nu, mina fräknar förökar sig varje dag. Betyder i alla fall att sommaren är på väg och att studenten är nära. Just nu sitter jag på arbetsmiljö och säkerhets lektion och efter det skall jag lämna lite saker till Robin. Kändes ganska häftigt i morse för jag tog bilen till Anna och tog bussen därifrån!! Skall möta henne senare och köra till hästen så blir det träning, myspys.
.
.

Burk från H&M

Fyndade en söt burk en dag och har silke band i den just nu, trodde den var sjukt gammal och att den kom från någon pryl affär men den kommer visst ifrån H&M!
.
.

Filosofi

Moralfilosofi är det som jag borde tänka på nu men inte så lätt när man har en data framför sig som drar en till sig! Slutar om en timma och då blir det att gå till kors vägen och köpa baguette, sedan avenyn och små kika på smått och gott. Är sugen på att köpa en buister, helst blommig halv lång.
Topshop 299:-

Adidas

Blå adidas väska från typ 70-talet is the shit. Fick denna av morfar för någon månad sedan för han kom och lämnade lego i den. Fick göra vad vi ville med väskan så självklart blev den min. Var lite smutsig när jag fick den för den hade varit i deras garderob i många år så fick skrubba den lite.
.
.

20/4-10

Så grymt. Har kört massa bil idag, fick tårta och blommor av familjen och träffat trevligt folk! Kan inte bli bättre, imorgon blir det teater på stadsteatern ska "Familjen".
.
.

KÖRKORT!!!!!

Asså, när man tryckte på den godkänna knappen ännu en gång så var det extremt pirrrigt.. Gissa vad det stod!! GODKÄND, är överlycklig nu och skakar fortfarande typ! Fick en väldigt rolig överraskning också när jag var påväg till spårvagnen, kände en hand på min axel och någon som sa "Jennifer" så var det Henke!! Då hade han stått utanför och väntat på att jag skulle klara det! Nu sitter vi och firar att jag klarade det med massa godsaker.
.
.

Grymt!

Skjortan bytt och så kom jag hem med en t-shirt från Monki, 50% så man fick passa på! Har velat ha ett par zebra leggins men har inte hittat det någon stans så jag hittade ett par leopard som jag funderar på att köpa, tvekar lite eftersom jag vill ha zebra men tror jag slår till i vilket fall!
.
Var också hos doktorn idag och fick byta vårdcentral till den istället och nu skall de göra en stor undersökning på mina lungor eftersom jag har fått astma genom min allergi för att se om den allergisprutan funkar för mig!
.
.
.
Till bussen
.
Provrum

Nail polish

Måla måla måla naglarna under väntan. Vill ha om några timmar, i morgon och nästa vecka NU!!!!!!!
.
.

19/4-10

Yes! Idag ska jag iväg till farbror doktorn och kolla om jag kan få ta en allergi spruta. Skall göra en undersökning och se om det går. Blir ändå att åka iväg till Krokslätts fabriker med Anna och sedan stan för att byta min skjorta från H&M. 
PS. tänk på att inte slänga plast i vattnet. Har naturkunskap nu, säger att det blir stora plast kontinenter. 

18/4-10

Är så sjukt stressad och glad och jävligt irriterad. Fan måste klara provet på tisdag annars kommer jag få flipp, vill plugga och har boken med mig överallt men blir ju inget läsande nästan ändå. Nu så har pollen börjat att komma och jag är super tät i näsan, är nästan som en flod med snor i min näsa är så sjukt äckligt. Var på apoteket idag och köpte någon ny allergi medicin för att se om den funkar bättre än kestine. PLUS att jag är förkyld på det, har knappt kunnat säga någonting idag för jag är så hes. Ropade på katten precis för han skall in på kvällen och fick inte ut något ljud! Men nu idag la jag mina triops i vattnet och imon kommer det simma runt små yngel i min skål, kommer bli super.
.
Är också mycket skol trött nu, är ca 1 månad kvar nu. Man orkar inte vänta, man vill springa ut ur dom dörrarna nu och aldrig komma tillbaka. Kommer bli en helt otroligt skön dag men ändå tragisk. I hela 12 år har man gått i skola, och nu ska man bryta det "trygga" mönstret och göra något helt annat. Nej nu skall jag sova, skola imon och måste plugga på morgonen, redovisning på torsdag också, knappt börjat. YAY.

Vind

Var uppe på vinden och rotade förut efter lite gamla kläder och hittade dessa. Tänkte att jag skulle sy om några av dom. Använde dessa kläder som utklädnad när jag var liten!
.
.
.
Denna får vara som den är!
.
.
Är som en lång klänning så tänkte sy upp den så den blir till höfterna.
.
.
Axelbandet på vänster sida är av så skall sy på den igen.

Beethoven och Bach

I förrgår så köpte jag dessa två små tavlor, tänkte hänga upp dom i hallen. Är porträtt av Beethoven och Bach, tycker dom ser lite onda ut bara! Lite kul att ha annorlunda saker hemma.
.
.

skit.

Asså redan nu känner jag av det jävla pollen helvetet! Måste betyda att jag är allergisk mot något mer för det som jag inte tål och inte börjat att pollenera ännu. Vill ta den jäklans sprutan också mot detta men får aldrig tummen ur för att göra det. Är typ svullen i ansiktet som skumgummi tomte, halsen kliar ihjäl och jag är allmänt sur. Tur att Henke är här, blir ju inte bättre nu när han sitter och klagar på min kamera.
Termosen som jag hällde varmt vatten i imorse är fortfarande brännvarmt! Bra köp.

Prima Termos

Igår fyndade jag lite prylar, bland annat denna termosen. Älskar färgerna och den är liten och praktisk. Just nu har jag fyllt den med varmt vatten för att se hur länge den kan hålla värmen. Kommer nog följa med lite här och var med kaffe i.
.
.

Skjorta

Nytt utseende på bloggen, mycket bättre! Tänkte jag kunde visa vad som har hänt med den blåa skjortan som jagköpte på h&m herrom dagen. Den har gått sönder på båda armarna längst ner vid händerna. Skall byta den på måndag, man blir lite irriterad eftersom jag bara hade använt den en dag.
.
.

Välkomnande

Igår när jag kom hem tänkte jag att jag skulle plantera mina blommor som jag fick av mamma herrom dagen! Blev finfint. på bilderna ser man den kannan som jag hittade i skogen.
.
.

Hatt

Idag kör jag på hatt, hängslen, genomskinlig skjorta och blåa byxor, blå retro adidas väska.
.
.

Fnatttt

Fick lite roliga reaktioner av Anna igår när hon fick fin present! Lägger upp bilder senare på det. Nu har vi Expo och håller på att inreda en stuga efter en viss tapet designer, blir super gulligt. Har hittat asså världens bästa hemsida med ursöta och snygga saker!
.
.
Bilder från Balders hage och från Sweetpea and willow .

Osynlig

som Anna hade sagt ifall hon var liten! Köpte en skjorta idag på H&M för 199 kronor, stark mörk blå som var genomskinlig. Ville egentligen ha en vit men denna kunde jag inte motstå!
.
.

Annabanana <3

idag fyller världens bästa Anna 19 år!!! Grattis till dig söt och var beredd på en riktigt wierd present sen, du kommer tycka att jag är störd! Vet att du älskar mig ändå. Men nu blir det att sminka mig och gå ner och käka. Underbart väder också!
.
.

14/4-10

Redovisningen gick riktigt bra och alla verkade tycka att det var bra saker som jag hade gjort. Kom sedan hem till en väldigt glad hund som hade tuggat sönder en galge, en påse och rivit sönder min lillebrors madrass... Gick en lång promenad när jag kom hem med henne och tog lite fina bilder! Man får verkligen vårkänsla av att vara ute nu.
.
.
.
Hittade denna genom rostig i botten inslängd mitt i skogen där det låg hus för länge sedan. Tänkte att jag kan ställa en kruka med blommor i. Blir fint på trappan!

God morgon

Jag tror jag har tur idag, hade visst glömt att sätta min väckarklocka i morse men så vaknade jag ca 30 min innan jag skulle upp ändå och inte kunde somna om! Nu på morgonen blir det redovisning, sedan vara med vovven.
.
.

"Blommor och blad är bättre än kexchoklad"

Verkligen en toppen dag idag, fyllegubbe dansade med mig på avenyn, en annan gubbe ropar att - "Blommor och blad är bättre än kexchoklad", hittade massa billigt inne på knapp karlsson, hade mys stund med Anna vid Gustav Adolfs torg och åt glass, "bus" ringde till Magnus. Asså kommer avlida när som.. sitter och fixar inför redovisningen imorgon, segt. Sittar och stirrar rakt in i tvn och kommer på massa saker som jag "måste" göra.. Haha

Sunshine

Solen skiner och jag är happy i skolan. Ganska grymt segt att ha stort redovisning imon om projektarbetet. Men men, nu på rasten var jag och Anna iväg till fokus och köpte blåbärssoppa, kexchoklad och negerboll, YUM. Sedan blev det stan och köpa lite smått och gott till projektet som vi skall redovisa imon, ganska bra att vara helt klart med alla täcken då. Blir nog också att köpa någon god glass också. Och jag får ABSOLUT inte glömma att hämta mina solglasögon som jag glömde i körskolebilen igår!
.
.


AVKLARAT!

Nu är uppkörningen avklarad och ny tid till teorin är klart! Känns skönt att ha den ena delen klar. Var så smart förut och åkte till körskolan 1 timma innan jag skulle köra, smart. Som tur var så var Anna vid Wieselgren då så blev glass och mys med henne. Grymt bra dag och hästen var riktigt duktig idag när vi red hårdpass i paddocken.
.
.
.
Grattis till min älskade ArraQ!

12/4-10

Idag så fyller min dunder söta häst ArraQ år! Stor pojke blir han, hela 11 år. Ska nog ge honom extra mycket gott idag. Nu på morgonen vaknade jag av att Henke ringde och ville önska mig lycka till, tur att han ringde för hade en otrevlig dröm. Kom precis in från en promenad med Vera, riktigt skönt ute idag, sol och nästan vindstilla.
.
.

Working progress

Här är bilder från dagens projekt, skrapa, slipa och måla om stol och skrivbord.
.
.
'

Ut i solen

Nu ska jag ut på promenad med hunden, är mätt i magen och det är fint väder. Helt perfekt verkligen, ska ladda upp nu inför imorgon med uppkörningen, ska bli skönt att få det gjort! Lägger sedan upp bilder på mig och Anna och det som vi har fixar ihop idag. riktigt snyggt blev det! Är sjuuukt nöjd.

Grillning

Igår kväll var det grillning med lite folk. Mycket trevligt och väldigt gott! Blev bananer med choklad, marshmallows och korv. GOTTGOTT. Somnade sedan i soffan som en gris medan de andra spelade alfapet vilket jag suger på!
.
.

Super fart

Haha, tror det är något fel på mig idag. Vaknade klockan 8 och flög upp ur sängen och bäddade nytt, satte på tvätt, skurade hela hemmet (här uppe), har varit och hittat ett bord som jag skall göra i ordning och tagir bort mitt gamla skrivbord nu. Har också hängt ut alla sängkläder på vädring och nu är tvätt nummer 2 på. Kan inte sitta still idag, nu ska jag iväg till hästen och rida (: , senare blir det grillning med de bästa! Blir att måla om denna stolen imon.
.
.

Monki

Mina monki favoriter just nu, några av dom kommer säkert hamna i garderoben.
.
.

Vapen och kulor

Hittade lite skön inspiration på Plaza, där ser man verkligen hur man kan göra om gamla saker till nytt och dessutom göra en hel kollektion med detta.
.

dålig.

Känner mig värdelös. fick tre jävla fel på provet. kul, kul,kul. Men på måndag är det uppkörning och det kommer gå utmärkt, ska beställa ny skriv tid på måndag så jag får det klart. Nu vet jag i vad jag behöver plugga extra på.
.
Var ute på lång promenad med hunden nyss och det är verkligen varmt ute idag, emellan åt kändes det som sommar! Vera fick gå i sin fina sommarsele och jag i tunn jacka. Riktigt skönt. Men nu sitter jag och markerar i boken vad jag behöver läsa på lite extra, skönt med sol och sitta på altanen. MEN ARG MAN BLIR!!!
.
.
.

Nervvrak

Måste bara säga att jag är jätte nervös, känns som att jag skulle pissa ner mig när som. Asså verkligen sjukt mycket, känns som att jag kommer faila totalt på teori provet imon... AAAAAAH!!!
Får bli att dricka blåbärssoppa till frukost imon så man är kvick i huvudet!
.
.

Träsko

Soon you will me mine, annars ett par andra träskor.....
Skor från indiska - 429 :-

7/4-10

Nu har Magnus och Anna vaknat halvt så strax skall vi gå ner för att käka frukost. Ska ladda massor inför dagen, först blir det köra med bilskolan, sen plugga utav bara helvete där, sen rida hästen! Ikväll blir det räkor med mina käraste vänner.

Power walk

Power walk på vägen hem från maxi is the shit, finns inget bättre än att promenera med Magnus.. Haha säger jag bara, längesedan som jag garvade så mycket! Har också kollat på bärbar data som jag ska köpa efter jag lämnat tillbaka min kära mac till skolan. Hittade en som var riktigt snygg och bra.
.
.

Köra

Nu ska jag och pappsen ut och övningsköra, har teoriprovet på fredag och uppkörningen på måndag! Nu hela lovet är den bara BIL som gäller.
.
.
.
Ni som är ute på vägarna.. SE UPP!

Home

Massa nya saker och allt under 100 lappen.
Solglasögon - Gina tricot - 79:-
Silkeband - Panduro - 12 :-
Nagellack - H&M - 39 :-
Jacka - JC - 50 :-
Halsband - Indiska - 49 :-

Staden

Nu åker jag och Anna in till stan. Hör henne borsta tänderna nu, sweeeeet.
.
.

Kök

Love it. Bild från i somras, var inne i ett jätte stall som hade som en liten lägenhet inuti. Charmigt med att kakelplattorna inte är raka, fina små påsk kycklingar på också.
.
.

Soffpotatis

Idag har vait den mest slappa dagen i mitt liv, typ. Vaknade vid 12, trodde att klockan var 11 så fick panik för jag skulle vara i manegen vid kl 12 och se när en tjej skulle hoppträna min häst! Hann ialla fall i tid, sedan åkte vi upp till stallet för att visa Anna fölet i stallet! Blev också en promenad med Vera sen skräck film med toast och te med Anna. Sedan tog vi bussen till henne och hämtade lite kläder, missade bussen precis påvägen till mig igen så mammsen hämtade oss för hon var endå ute och körde. Nu har vi kollat på top model och nu blir det mer tv. PUSS
.
.

Sunday night

Lugn söndag efter den sköna skidveckan som har varit. Fick bli påskmat idag istället, var grymt gott. Har fått ett jätte stort att bra påskägg av Anna, massa gott godis, hjärt solglasögon och ett linne med Englands flaggan på! Nu ikväll är de film och godis med lite folk här hemma. Mys.
.
.

PERFEKT

Stan imon med Anna, blir att titta på lite saker som man behöver, skor, väska, sidenband, solglasögon. Måste bara säga att min mobil som plumsade ner i bäcken och låg där i 20 min funkar. PERFEKT.

Demin blue

Kom hem igår vid kl 21, så skönt att få sova i min egna säng! Nu på morgonen blev det att tvätta upp allt som jag använt under resan, städat övervåningen, varit på långpromenad med hunden och stor skrubb på mig, klippte håret lite, fick också ett påskägg av pappa! Nu skall jag iväg till mammsens jobb, sen köpa lite saker till Annas påsk ägg, rida och ta in hästarna. Ikväll blir det latjo med Anna.
.
.
Svarta jeans - bikbok
T-shirt - H&M

Glasklart

Mamma och pappa var uppe på vinden och rotade en dag och dom hittade en gammal vattenspruta från nån av deras barndom. Den fick bli min och nu står den i köket. Visst vattensprutan är inte så effektiv, sprutar inte så bra! Men den är fin som dekoration.
.
.

Åka hem!!!

Nu bär det hem, är väl hemma vid klockan 22 och då kommer man nästan garanterat slänga sig i sängen med en gång. Har varit en mycket kön vecka, mycket avslappnande. Längtar hem så man kan få köpa nya skor, solglasögon, sidenband, ta körkort och att våren är påväg. Skönt skönt skönt!
.
.
Just nu

''Du är så jävla rutten i huvudet''

Säger dom just nu på tv, trevliga folk är. Men men idag var det mycket bra i backarna, man gled bara fram. Snöade en del och massa blåst så det blev sjukt kallt om kinderna! Imorgon åker vi hem och då så är inte min BANANA hemma, vafan asså. Åka till Kumla just när jag skall komma hem, dålig stil!!! Nä men då får jag mer tid till att fixa henne ett fint och stort påsk ägg, har redan planerat massor. Imon blir det ca nio till tio timmar i bilen med fullt baksäte med två jobbiga pojkar, kul, längtar. Snart blir det käk, toppen.

Fjäll museum

Tack vare det otroligt tråkiga vädret så åkte vi in till Funäsdalen och gick på museum, var faktiskt intressant och fick se en massa häftiga gamla saker. Som gamla hästskor med träskivor under som dom band fast på hästens ben på vintern, riktigt gamla kläder från 1500 talet som fanns här i Tännäs där vi bor. Tog en liten fika därefter och sedan åkte vi hem. Blev solarie och bastu med mammsen sen. Nu blir det kortspel, ha de bra de.
.
.

Why not

Knäcka av en pinne och hänga upp i hallen och använda som nyckelhängare. Jag och Anna var på pinnjakt i somras i skogen och hittade en perfekt pinne som vi skruvade upp på väggen, använt den nästan varje dag sen dess.
.
.

Regn

Nu så regnar det i fjällen, synd att man inte åkte igår för då var det iaf minus men idag är det +. Blir nog att vi åker på museum eller ut på fjället och kollar lite på någon utsikt. I morgon skall det i alla fall vara -1 och halv sol så hoppas på att det går att åka då! Ännu mer segt är att mina solglasögon blev helt mosade igår utav Dennis röv, kul kul.

RSS 2.0